16.11.2017

Arvoisa asiakkaamme,

AinaComin puhepalveluissa on laaja häiriö. Häiriö on alkanut 16.11.2017 n. klo 14:25. Häiriön aiheuttajaa tutkitaan parhaillaan.

Pahoittelemme häiriöstä aiheutuvaa haittaa.

Alkamisaika: 16.11.2017 klo 14:25  Arvioitu päättymisaika: 16.11.2017 klo 18:00

 

TILANNETIETO:    VIKA KORJATTU 16.11.2017 KLO 15:28

 

Asiakastuki

AinaCom Oy

Puh. 075 755 3000 (arkisin klo 8-16)

palvelu@aina.fi

21.8.2017

Telia jatkaa keväällä aloittamiaan valtakunnallisia 2G-verkon muutostöitä viimeisimmän tiedon mukaan loppuvuoden ajan. Muutostyöt aiheuttavat aluekohtaisia häiriöitä 2G-verkon lisäksi myös 3G- ja 4G -verkoissa pääsääntöisesti arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Ajankohtaiset muutostyötiedotteet löytyvät parhaiten Telian sivuilta osoitteesta:

https://www.telia.fi/asiakastuki/viat-ja-hairiot/suunnitellut

 

Pahoittelemme huoltotöistä mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

Alkamisaika: 21.8.2017 klo 0:00  Päättymisaika: 31.12.2017 klo 0:00

 

ystävällisin terveisin

Laitilan Puhelin Osk, asiakaspalvelu

8.8.2017

 

Tilanne ma 7.8.2017:

Telia Sonera tutkii vikaa parhaillaan ja on ilmoittanut:

"Alueella saattaa esiintyä häiriöitä matkapuhelinverkon puheluissa tai palveluissa tukiasemavian vuoksi. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa haittaa."


Tilanne 8.8.2017:

Telia/Soneran häiriökartalla ilmoitus, että arvioitu kunnossapito klo 16 mennessä 8.8.2017.

Vika korjattu klo 16.

Mahdollisia häiriöitä voi vielä jonkun verran ilmaantua illan aikana. Huomisesta lähtien verkon pitäisi toimia ilman ongelmia.

Kannattaa ottaa virta pois matkapuhelimesta ja käynnistää se uudelleen.


TILANNE 9.8.2017 klo 8.00:

VIKATILANNE EDELLEEN PÄÄLLÄ. ARVIOITU UUSI KORJAUSAIKA TORSTAINA 10.8. KLO 16.00


TILANNE 11.8.2017 KLO 8.30:

VIKATILANNE EDELLEEN PÄÄLLÄ 2G JA 3G -VERKOSSA. 4G -VERKKO TOIMII.

ODOTAMME TILANNETIETOA SONERALTA JA INFORMOIMME HETI KUN SAAMME TARKEMPAA TIETOA.


TILANNE 11.8.2017 KLO 12.10:

Vian pitäisi olla kunnossa. Kannattaa ottaa virta pois matkapuhelimesta ja käynnistää se uudelleen.

 

Pahoittelemme häiriötä

Laitilan Puhelin Osk, asiakaspalvelu


 

9.12.2016

Windows 10 käyttöjärjestelmiin tullut viimeisin päivitys vaatii tietokoneen uudelleenkäynnistämisen, jotta nettiyhteys alkaa taas toimia.

Vaihtoehto 1):

Uudelleenkäynnistys pitää tehdä käynnistä-valikosta valitsemalla Käynnistä uudelleen. Näin päivityksen viimeistely saadaan suoritettua oikein ja yhteys palautuu käytettäväksi. Tietokoneen sulkeminen kokonaan ja virta painikkeesta käynnistäminen ei välttämättä korjaa ongelmaa. 

Vaihtoehto 2):

Korjauskeinona voi poistaa Windows 10:ssa nopeakäynnistystoiminto (fast startup) virranhallinta-asetuksista, joka onnistuu seuraavasti:
 

  1. Ohjauspaneeli
  2. Virranhallinta-asetukset
  3. Valitse virtapainikkeiden toiminnot
  4. Klikkaa: Ei käytössä olevien asetuksien muuttaminen
  5. Ota täppä pois kohdasta "Ota käyttöön nopea käynnistys"
  6. Käynnistä tietokone uudelleen

 

24.11.2016

Watson-palvelun taustajärjestelmissä esiintyy tällä hetkellä häiriöitä. Korjaustoimenpiteet ovat parhaillaan käynnissä ja koitamme saada häiriön aiheuttajan korjattua mahdollisimman pikaisesti.

Pahoittelemme aiheutunutta harmia.

Häiriö korjattu 24.11. klo 11.30.


 

10.11.2016

Häiriö johtuu lähetyspäässä olevasta ongelmasta joten vaikuttaa olevan valtakunnallinen häiriö.

Tarkkaa aikataulua korjaukselle ei ole annettu.


 

8.11.2016

Digitan huoltokatkoksen takia Anvian kaapeli-tv- ja Watson-lähetyksissä oli noin tunnin mittainen katkos ti 8.11. klo 9 – 10.

Huoltokatkos liittyy valtakunnallisiin taajuusmuutoksiin, joissa televisioverkon käytössä olevia taajuuksia siirretään laajakaistakäyttöön.

Pahoittelemme häiriötä.


 

21.6.2016

Vika aiheutui matkapuhelinverkon päivitystöistä. Mikäli ongelma ei ole poistunut, käynnistäkää puhelin uudestaan.

Pahoittelemme häiriöistä mahdollisesti aiheutuneita haittoja.

21.6.2016

AinaComin matkapuhelinasiakkailla on havaittu ongelmia liittymien toiminnassa 21.6.2016

Vikatilanne matkapuhelinverkossa alkoi ti 21.6.2016 klo 07:00. Osassa liittymistä puhelin ei ole verkossa ollenkaan. Osassa liittymistä saattaa puhepalvelu toimia, mutta datapalvelu ei toimi.

Ohje käyttäjälle: Käynnistä puhelimesi uudelleen. Osassa liittymiä puhe- ja datapalvelut ovat palautuneet toimiviksi, osassa pelkästään puhepuoli.

Vikaa tutkitaan AinaComilla parhaillaan. Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa haittaa.”

26.5.2016

Osassa Watson-palvelun tallenteita on viime aikoina esiintynyt pätkimistä, jotka johtuvat Watsonin taustajärjestelmän sitkeästä häiriöstä. Jo tehdyt korjaustoimenpiteet ovat auttaneet, mutta jatkamme tiivistä selvitystyötä taustajärjestelmän toimittajan kanssa korjataksemme häiriöt mahdollisimman pian.

Motorola ja Arris -bokseilla Makuunin vuokraelokuvissa ja C More -ohjelmakirjaston sisällössä esiintyy häiriöitä. Häiriöt johtuvat Motorola ja Arris -bokseissa ilmenneestä viasta. Vian korjaava ohjelmistopäivitys on tällä hetkellä testattavana ja se tullaan julkaisemaan, kun toimivuus eri laitteissa on saatu varmistettua. Ohjelmistopäivityksen arvioitu julkaisu on viikon 22 lopulla.

Watson Tv


 

Pages

Asiakaspalvelu

Kysy tuotteista ja palveluista. Asiakaspalvelumme vastaa numerossa (02) 858 01 arkisin klo 8.00-16.30.

LPO MOBIIILI -asiakkaana voit myös soittaa erilliseen puhelinasiakaspalveluun (02) 858 0500. Puhelinasiakaspalvelu palvelee ma-pe klo 8-20 ja la 9-16.  Myös katoamis- ja varkausilmoitukset, sekä PUK-koodin kyselyt  kellon ympäri (24h) voit tehdä tähän numeroon.

Error message